loading...

seo_man

كوتاه، مختصر، مفيد

بازدید : 451
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

براي سالهاي طولاني برترين توليد كنندگان و صادر كنندگان كيوي در دنيا در اختيار كشورهاي چين، ايتاليا، نيوزلند بوده و ايران در رده هفتم صادرات كيوي قرار داشت. اما روند توليد و صادرات كيوي و همچنين قيمت اين ميوه در بازار جهاني دست خوش تغييرات جلب توجهي به خصوص در رابطه با ايران شده است. اين مطلب از مجموعه مقالات وبلاگ http://www.seoman.takblog.net/ به بررسي روند توليد و كشت ميوه كيوي و سپس اخرين آمارهاي صادرات ميوه كيوي پرداخته شده است. با seoman همراه باشيد.

تاريخچه كيوي

كيوي ميوه اي است كه بومي چين است. نوعي توت محسوب مي شود زيرا روي تاك ها رشد مي كند. رايج ترين نوع آن كيوي تيره يا Actinidia deliciosa است. ميوه بالغ به اندازه يك تخم مرغ است كه طول آن بين 2 تا 3 اينچ است. شكل ظاهري آن به رنگ قهوه اي و تيره از بيرون با گوشت سبز روشن و رديف هايي از دانه هاي سياه ريز در داخل است. عطر و طعم كيوي شيرين و كمي اسيدي است.

خواص كيوي

كيوي معمولاً به صورت خام خورده مي شود ، اگرچه برخي از افراد آن را به عنوان آب ترجيح مي دهند. به دليل ظاهر روشن آن ، اغلب به عنوان خوراكي براي دسر استفاده مي شود. سرشار از فيبر غذايي و ويتامين هاي C ، E و K است. همچنين به نظر مي رسد اين ميوه داراي خواص دارويي است. در برخي از مطالعات ، نشان داده شده است كه ميزان بروز آسم ، خس خس سينه و ساير مشكلات تنفسي را كاهش مي دهد. كيوي همچنين به بهبود هضم در افراد مبتلا به سندرم روده تحريك پذير مرتبط است.

كشت ميوه كيوي

اگرچه بومي چين بود ، ميوه كيوي تا زماني كه در اوايل قرن بيستم به نيوزيلند نرسيد ، تجاري نشده است. دانه ها براي اولين بار در سال 1906 كاشته شدند و در سال 1910 ميوه توليد كردند. تا دهه 1940 ، اين محصول در نيوزيلند به صورت تجاري كشت مي شود. اين ميوه در زمان جنگ جهاني دوم با حضور اعضاي ارتش آمريكا در اينجا مستقر شد. اين نخستين بار در حدود سال 1959 به عنوان كيوي ياد شد و تا سال 1974 كه نام رسمي براي صادرات آن بود. در حقيقت ، كيوي نيز پرنده ملي نيوزلند است. در دهه 1980 ، كشورهاي ديگر در سراسر جهان شروع به توليد و صادرات كيوي كردند.

امروزه كيوي در چندين كشور در سراسر جهان عمدتاً در آب و هواي معتدل پرورش مي يابد. براي گل دادن و توليد ميوه نهال تقريباً هفت سال طول مي كشد. به منظور صرفه جويي در وقت ، بيشتر گياهان بر روي گياه قبلاً توليد شده پيوند مي خورند.

براي هر 3 تا 8 تاك زن ماده 1 گياه نر تهيه مي كنند تا گرده افشاني كنند. پس از بالغ شدن ، ميوه با دستي با گياهاني كه بين 14000 پوند و 18000 پوند در هكتار بسته به سن گياه حاصل مي شود ، برداشت مي شود.

كشورهاي برتر توليدكننده كيوي

چين

كشور برتر توليدكننده كيوي در جهان چين است كه اخيراً به عنوان رقيبي بين المللي شناخته مي شود. اين كشور سالانه تقريبا 1،765،847 تن متريك توليد مي كند. در چين كيوي در مناطق كوهستاني جنوب غربي و در استانهاي شانشي و سيچوان پرورش مي يابد. از آنجا كه در اينجا يك ميوه بومي است ، چين قادر به توليد انواع بيشتري كيوي است. عمده واردكنندگان كيوي چيني شامل ژاپن ، روسيه ، كره و فرانسه هستند.

ايتاليا

دومين توليد كننده بزرگ كيوي در ايتاليا با 447.560 تن سالانه كشت مي شود. ايتاليا با تطبيق كيوي در زيرساختهاي از پيش موجود خود براي توليد انگور ، به سرعت در بازار بين المللي رقابتي شد. از زمان اولين بار در سال 1970 ، كيوي ايتاليايي هر ساله در حال افزايش است. بزرگترين توليد كننده را مي توان در مناطق زير يافت كرد: لاتينا ، پيمونت ، اميليا رومانا و ونتو. امروزه ايتاليا مسئوليت حدود 70 درصد كيوي هاي توليد شده در نيمكره شمالي است. درصد زيادي از صادرات آن به ساير كشورهاي اروپايي از جمله آلمان ، اسپانيا ، فرانسه و لهستان مي رود.

نيوزلند

نيوزيلند سومين كشور بزرگ توليد كننده كيوي است. به طور متوسط ، اين كشور تقريباً 382.337 تن در سال كشت مي كند. نيوزيلند محل استقرار شركت Zespri ، يكي از شناخته شده ترين مارك هاي كيوي در جهان است. امروز ، اين كشور حدود 30٪ از سهم بازار جهاني را در اختيار دارد. بين سالهاي 2008 و 2009 ، اين سهم چيزي بيش از 1 ميليارد دلار ارزش داشته است.

كشت كيوي در ايران

اولين كشت كيوي در سال 47 توسط مهندس پناهي با يك نهال نر و يك نهال ماده در رامسر صورت گرفت طي سال هاي47 تا 50 بر روي اين نهال بررسي هاي عمده اي صورت گرفت و تصميم بر آن شد تا تعدادي نهال از ايتاليا و فرانسه براي كشت وارد ايران شود و در مناطق شمال كشور از آستارا تا گرگان با شرايط ph خاك 5/5 تا 5/7و EC آب 750-0 توليد شود.

طي 11 سال كيوي در ايران پرورش يافت. اما براي مدتي كشتعمده آن دردستور كار قرار نگرفت تا توليد غلات براي مردم ايران با خطر روبرو نشود اما پس از انقلاب به تدريج اين ميوه به بازار پايتخت راه پيدا كرد و قيمت بالاي آن موجب شد تا باغداران تمايل بيشتر براي كشت آن داشته باشند.

به تدريج با درك اهميت غذايي كيوي كه سرشار از ويتامين c , k , b است اين ميوه در سبد غذايي ايرانيان قرار گرفت و به توليد ميوه محبوب براي باغداران تبديل شد


صادرات كيوي

سايتhttps://www.globaltrademag.com/ در مطلبي تحت عنوان

Global Kiwi Fruit Market 2019 – New Zealand and Italy are the Leading Exporters of Kiwi Fruits

بزرگترين صادر كنندگان كيوي در سال 2019 را نيوزلند و ايتاليا معرفي مرده است اما در اين ميان آمارهاي بسيار جالبي درباره رشد صادرات كيوي در ايران و افزايش نرخ فروش آن طي سال هاي 2007 تا 2018 بيان كرده است.

بزرگترين كشور هاي مصرف كننده كيوي

چين (2.3 ميليون تن) كشور را با بيشترين حجم مصرف ميوه كيوي تشكيل داد و تقريباً آن را تشكيل مي داد. 51٪ از كل مصرف. علاوه بر اين ، مصرف ميوه كيوي در چين از آمار ثبت شده توسط دومين مصرف كننده بزرگ جهان ، ايتاليا (314K تن) ، هفت برابر شده است. مقام سوم در اين رده بندي توسط ايران (248K تن) با سهم 5.5٪ كسب شد.

از سال 2007 تا 2018 متوسط نرخ رشد سالانه حجم در چين بالغ بر 6.1٪ بود. در كشورهاي ديگر ميانگين نرخ سالانه به شرح زير است: ايتاليا (8/8٪ در سال) و ايران (8/7٪ در سال).

از نظر ارزش ، چين (3.9B $) به تنهايي رهبري بازار را بر عهده داشت. مقام دوم در اين رده بندي توسط ايتاليا (529 ميليون دلار) بدست آمد.

پيش بيني بازار 2019-2025

با افزايش تقاضا براي ميوه كيوي در سرتاسر جهان ، انتظار مي رود اين بازار روند صعودي مصرف را طي هفت ساله آينده ادامه دهد. پيش بيني مي شود عملكرد بازار در حال كاهش است و با پيش بيني 3.9% CAGR براي دوره هفت ساله از سال 2018 تا 2025 ، پيش بيني مي شود كه تا پايان سال 2025 حجم بازار به 5.9 ميليون تن برسد.

كشور هاي صادر كننده كيوي بين سال هاي 2007 تا 2018

نيوزيلند (417K تن) و ايتاليا (289K تن) صادركنندگان اصلي ميوه كيوي در سال 2018 بودند كه به ترتيب نزديك به 29٪ و 20٪ از كل صادرات را بدست آوردند. شيلي (183K تن) مقام بعدي را در اين رده بندي داشت و پس از آن يونان (135K تن) ، بلژيك (109K تن) و ايران (93K تن) قرار دارند. همه اين كشورها نزديك به 36٪ سهم كل صادرات را به خود اختصاص داده اند. آلمان (31K تن) از مسيري طولاني پشت رهبران را دنبال كرد.

بالاترين نرخ رشد صادرات كيوي در اختيار ايران

از سال 2007 تا 2018 ، قابل توجه ترين نرخ رشد از نظر صادرات ، در بين اصلي ترين كشورهاي صادركننده ، توسط ايران بدست آمد ، در حالي كه ساير رهبران جهاني سرعت متوسطي از رشد را تجربه كردند.

از نظر ارزش ، نيوزيلند بزرگترين تأمين كننده ميوه كيوي در سراسر جهان است كه 42٪ از صادرات جهاني را تشكيل مي دهد. مقام دوم در اين رده بندي توسط ايتاليا (518 ميليون دلار) با 18٪ سهم صادرات جهاني به اشغال درآمد. پس از آن بلژيك با سهم 11٪ دنبال شد.

از سال 2007 تا 2018 متوسط ​​نرخ رشد سالانه از نظر ارزش در نيوزلند 7.0٪ + بوده است. در ساير كشورها ميانگين نرخ سالانه به شرح زير است: ايتاليا (3/2٪ در سال) و بلژيك (2/2٪ در سال).

صادرات كيوي بر اساس قيمت

متوسط ​​قيمت صادرات ميوه كيوي در سال 2018 در هر تن 1.994 دلار بود كه در مقايسه با سال گذشته 3.8 درصد رشد داشته است. طي يازده سال گذشته ، اين رقم به طور متوسط ​​سالانه 3.2٪ + 3.2 افزايش يافته است. برجسته ترين نرخ رشد در سال 2014 ثبت شد كه ميانگين قيمت صادرات 22 درصد در سال-o افزايش يافته است. طي دوره مورد بررسي ، ميانگين قيمت صادرات ميوه كيوي در سال 2018 به حداكثر خود رسيده و احتمالاً در كوتاه مدت رشد مداوم را شاهد خواهيم بود.

در ميان قيمت هاي عمده صادر كننده تفاوت هاي معني داري بين ميانگين قيمت ها وجود دارد. در سال 2018 ، اين كشور با بالاترين قيمت ، نيوزيلند (2،885 دلار در هر تن) بود ، در حالي كه ايران (1015 دلار در هر تن) در بين كمترين قيمت قرار داشت.

قابل توجه ترين نرخ رشد قيمت در اختيار ايران

از سال 2007 تا 2018 ، قابل توجه ترين نرخ رشد از نظر قيمت به دست ايران رسيده است ، در حالي كه ساير رهبران جهاني سرعت متوسطي از رشد را تجربه كردند.

نتيجه

مي توان گفت كشور ايران و علي الخصوص مناطق شمالي كشور ظرفيت بالايي براي توليد كيوي داشته مي تواند جايگاه مناسبي را در عرصه توليد و صادرات كيوي در سطح جهاني كسب كند. البته بر كسي پوشيده نيست كه موفقيت در امر صادرات به عواملي از قبيل ديپلماسي بين كشور ها تا حد زيادي بستگي دارد.

در صورت فراهم بودن زير ساختهاي لازم براي صادرات ميوه مي توان گفت كشورمان پتانسيل زيادي براي موفقيت در صادرات ميوه و علي الخصوص كيوي دارد. توجه به عواملي از قبيل بررسي بازارهاي مصرف كننده كيوه، توجه به سلايق اين كشور ها و ارائه بسته بندي با كيفيت و با استانداردهاي جهاني مي تواند موفقيت در صادرات ميوه را براي ايران به دنبال داشته باشد.

شركت ولگا(volga-crops.com) با بيش از 5 سال سابقه در زمينه خريد، سورت، بسته بندى و صادرات ميوه و انواع محصولات كشاورزى خدماتي را كه براي گسترش محصولات غذايي و صادرات به روسيه انجام مي دهد. متخصصان ما طراحي بسته بندي صادراتي محصولات غذايي و سبزيجات نهايت دقت را در نظر گرفته و كليه اقدامات لازم جهت محافظت از محموله هاي بسته بندي ميوه و سبزيجات ، تقويت فروش و تقويت درك ارزش در بين مشتريان خود به كار مي گيرند.

براي سالهاي طولاني برترين توليد كنندگان و صادر كنندگان كيوي در دنيا در اختيار كشورهاي چين، ايتاليا، نيوزلند بوده و ايران در رده هفتم صادرات كيوي قرار داشت. اما روند توليد و صادرات كيوي و همچنين قيمت اين ميوه در بازار جهاني دست خوش تغييرات جلب توجهي به خصوص در رابطه با ايران شده است. اين مطلب از مجموعه مقالات وبلاگ http://www.seoman.takblog.net/ به بررسي روند توليد و كشت ميوه كيوي و سپس اخرين آمارهاي صادرات ميوه كيوي پرداخته شده است. با seoman همراه باشيد.

تاريخچه كيوي

كيوي ميوه اي است كه بومي چين است. نوعي توت محسوب مي شود زيرا روي تاك ها رشد مي كند. رايج ترين نوع آن كيوي تيره يا Actinidia deliciosa است. ميوه بالغ به اندازه يك تخم مرغ است كه طول آن بين 2 تا 3 اينچ است. شكل ظاهري آن به رنگ قهوه اي و تيره از بيرون با گوشت سبز روشن و رديف هايي از دانه هاي سياه ريز در داخل است. عطر و طعم كيوي شيرين و كمي اسيدي است.

خواص كيوي

كيوي معمولاً به صورت خام خورده مي شود ، اگرچه برخي از افراد آن را به عنوان آب ترجيح مي دهند. به دليل ظاهر روشن آن ، اغلب به عنوان خوراكي براي دسر استفاده مي شود. سرشار از فيبر غذايي و ويتامين هاي C ، E و K است. همچنين به نظر مي رسد اين ميوه داراي خواص دارويي است. در برخي از مطالعات ، نشان داده شده است كه ميزان بروز آسم ، خس خس سينه و ساير مشكلات تنفسي را كاهش مي دهد. كيوي همچنين به بهبود هضم در افراد مبتلا به سندرم روده تحريك پذير مرتبط است.

كشت ميوه كيوي

اگرچه بومي چين بود ، ميوه كيوي تا زماني كه در اوايل قرن بيستم به نيوزيلند نرسيد ، تجاري نشده است. دانه ها براي اولين بار در سال 1906 كاشته شدند و در سال 1910 ميوه توليد كردند. تا دهه 1940 ، اين محصول در نيوزيلند به صورت تجاري كشت مي شود. اين ميوه در زمان جنگ جهاني دوم با حضور اعضاي ارتش آمريكا در اينجا مستقر شد. اين نخستين بار در حدود سال 1959 به عنوان كيوي ياد شد و تا سال 1974 كه نام رسمي براي صادرات آن بود. در حقيقت ، كيوي نيز پرنده ملي نيوزلند است. در دهه 1980 ، كشورهاي ديگر در سراسر جهان شروع به توليد و صادرات كيوي كردند.

امروزه كيوي در چندين كشور در سراسر جهان عمدتاً در آب و هواي معتدل پرورش مي يابد. براي گل دادن و توليد ميوه نهال تقريباً هفت سال طول مي كشد. به منظور صرفه جويي در وقت ، بيشتر گياهان بر روي گياه قبلاً توليد شده پيوند مي خورند.

براي هر 3 تا 8 تاك زن ماده 1 گياه نر تهيه مي كنند تا گرده افشاني كنند. پس از بالغ شدن ، ميوه با دستي با گياهاني كه بين 14000 پوند و 18000 پوند در هكتار بسته به سن گياه حاصل مي شود ، برداشت مي شود.

كشورهاي برتر توليدكننده كيوي

چين

كشور برتر توليدكننده كيوي در جهان چين است كه اخيراً به عنوان رقيبي بين المللي شناخته مي شود. اين كشور سالانه تقريبا 1،765،847 تن متريك توليد مي كند. در چين كيوي در مناطق كوهستاني جنوب غربي و در استانهاي شانشي و سيچوان پرورش مي يابد. از آنجا كه در اينجا يك ميوه بومي است ، چين قادر به توليد انواع بيشتري كيوي است. عمده واردكنندگان كيوي چيني شامل ژاپن ، روسيه ، كره و فرانسه هستند.

ايتاليا

دومين توليد كننده بزرگ كيوي در ايتاليا با 447.560 تن سالانه كشت مي شود. ايتاليا با تطبيق كيوي در زيرساختهاي از پيش موجود خود براي توليد انگور ، به سرعت در بازار بين المللي رقابتي شد. از زمان اولين بار در سال 1970 ، كيوي ايتاليايي هر ساله در حال افزايش است. بزرگترين توليد كننده را مي توان در مناطق زير يافت كرد: لاتينا ، پيمونت ، اميليا رومانا و ونتو. امروزه ايتاليا مسئوليت حدود 70 درصد كيوي هاي توليد شده در نيمكره شمالي است. درصد زيادي از صادرات آن به ساير كشورهاي اروپايي از جمله آلمان ، اسپانيا ، فرانسه و لهستان مي رود.

نيوزلند

نيوزيلند سومين كشور بزرگ توليد كننده كيوي است. به طور متوسط ، اين كشور تقريباً 382.337 تن در سال كشت مي كند. نيوزيلند محل استقرار شركت Zespri ، يكي از شناخته شده ترين مارك هاي كيوي در جهان است. امروز ، اين كشور حدود 30٪ از سهم بازار جهاني را در اختيار دارد. بين سالهاي 2008 و 2009 ، اين سهم چيزي بيش از 1 ميليارد دلار ارزش داشته است.

كشت كيوي در ايران

اولين كشت كيوي در سال 47 توسط مهندس پناهي با يك نهال نر و يك نهال ماده در رامسر صورت گرفت طي سال هاي47 تا 50 بر روي اين نهال بررسي هاي عمده اي صورت گرفت و تصميم بر آن شد تا تعدادي نهال از ايتاليا و فرانسه براي كشت وارد ايران شود و در مناطق شمال كشور از آستارا تا گرگان با شرايط ph خاك 5/5 تا 5/7و EC آب 750-0 توليد شود.

طي 11 سال كيوي در ايران پرورش يافت. اما براي مدتي كشتعمده آن دردستور كار قرار نگرفت تا توليد غلات براي مردم ايران با خطر روبرو نشود اما پس از انقلاب به تدريج اين ميوه به بازار پايتخت راه پيدا كرد و قيمت بالاي آن موجب شد تا باغداران تمايل بيشتر براي كشت آن داشته باشند.

به تدريج با درك اهميت غذايي كيوي كه سرشار از ويتامين c , k , b است اين ميوه در سبد غذايي ايرانيان قرار گرفت و به توليد ميوه محبوب براي باغداران تبديل شد


صادرات كيوي

سايتhttps://www.globaltrademag.com/ در مطلبي تحت عنوان

Global Kiwi Fruit Market 2019 – New Zealand and Italy are the Leading Exporters of Kiwi Fruits

بزرگترين صادر كنندگان كيوي در سال 2019 را نيوزلند و ايتاليا معرفي مرده است اما در اين ميان آمارهاي بسيار جالبي درباره رشد صادرات كيوي در ايران و افزايش نرخ فروش آن طي سال هاي 2007 تا 2018 بيان كرده است.

بزرگترين كشور هاي مصرف كننده كيوي

چين (2.3 ميليون تن) كشور را با بيشترين حجم مصرف ميوه كيوي تشكيل داد و تقريباً آن را تشكيل مي داد. 51٪ از كل مصرف. علاوه بر اين ، مصرف ميوه كيوي در چين از آمار ثبت شده توسط دومين مصرف كننده بزرگ جهان ، ايتاليا (314K تن) ، هفت برابر شده است. مقام سوم در اين رده بندي توسط ايران (248K تن) با سهم 5.5٪ كسب شد.

از سال 2007 تا 2018 متوسط نرخ رشد سالانه حجم در چين بالغ بر 6.1٪ بود. در كشورهاي ديگر ميانگين نرخ سالانه به شرح زير است: ايتاليا (8/8٪ در سال) و ايران (8/7٪ در سال).

از نظر ارزش ، چين (3.9B $) به تنهايي رهبري بازار را بر عهده داشت. مقام دوم در اين رده بندي توسط ايتاليا (529 ميليون دلار) بدست آمد.

پيش بيني بازار 2019-2025

با افزايش تقاضا براي ميوه كيوي در سرتاسر جهان ، انتظار مي رود اين بازار روند صعودي مصرف را طي هفت ساله آينده ادامه دهد. پيش بيني مي شود عملكرد بازار در حال كاهش است و با پيش بيني 3.9% CAGR براي دوره هفت ساله از سال 2018 تا 2025 ، پيش بيني مي شود كه تا پايان سال 2025 حجم بازار به 5.9 ميليون تن برسد.

كشور هاي صادر كننده كيوي بين سال هاي 2007 تا 2018

نيوزيلند (417K تن) و ايتاليا (289K تن) صادركنندگان اصلي ميوه كيوي در سال 2018 بودند كه به ترتيب نزديك به 29٪ و 20٪ از كل صادرات را بدست آوردند. شيلي (183K تن) مقام بعدي را در اين رده بندي داشت و پس از آن يونان (135K تن) ، بلژيك (109K تن) و ايران (93K تن) قرار دارند. همه اين كشورها نزديك به 36٪ سهم كل صادرات را به خود اختصاص داده اند. آلمان (31K تن) از مسيري طولاني پشت رهبران را دنبال كرد.

بالاترين نرخ رشد صادرات كيوي در اختيار ايران

از سال 2007 تا 2018 ، قابل توجه ترين نرخ رشد از نظر صادرات ، در بين اصلي ترين كشورهاي صادركننده ، توسط ايران بدست آمد ، در حالي كه ساير رهبران جهاني سرعت متوسطي از رشد را تجربه كردند.

از نظر ارزش ، نيوزيلند بزرگترين تأمين كننده ميوه كيوي در سراسر جهان است كه 42٪ از صادرات جهاني را تشكيل مي دهد. مقام دوم در اين رده بندي توسط ايتاليا (518 ميليون دلار) با 18٪ سهم صادرات جهاني به اشغال درآمد. پس از آن بلژيك با سهم 11٪ دنبال شد.

از سال 2007 تا 2018 متوسط ​​نرخ رشد سالانه از نظر ارزش در نيوزلند 7.0٪ + بوده است. در ساير كشورها ميانگين نرخ سالانه به شرح زير است: ايتاليا (3/2٪ در سال) و بلژيك (2/2٪ در سال).

صادرات كيوي بر اساس قيمت

متوسط ​​قيمت صادرات ميوه كيوي در سال 2018 در هر تن 1.994 دلار بود كه در مقايسه با سال گذشته 3.8 درصد رشد داشته است. طي يازده سال گذشته ، اين رقم به طور متوسط ​​سالانه 3.2٪ + 3.2 افزايش يافته است. برجسته ترين نرخ رشد در سال 2014 ثبت شد كه ميانگين قيمت صادرات 22 درصد در سال-o افزايش يافته است. طي دوره مورد بررسي ، ميانگين قيمت صادرات ميوه كيوي در سال 2018 به حداكثر خود رسيده و احتمالاً در كوتاه مدت رشد مداوم را شاهد خواهيم بود.

در ميان قيمت هاي عمده صادر كننده تفاوت هاي معني داري بين ميانگين قيمت ها وجود دارد. در سال 2018 ، اين كشور با بالاترين قيمت ، نيوزيلند (2،885 دلار در هر تن) بود ، در حالي كه ايران (1015 دلار در هر تن) در بين كمترين قيمت قرار داشت.

قابل توجه ترين نرخ رشد قيمت در اختيار ايران

از سال 2007 تا 2018 ، قابل توجه ترين نرخ رشد از نظر قيمت به دست ايران رسيده است ، در حالي كه ساير رهبران جهاني سرعت متوسطي از رشد را تجربه كردند.

نتيجه

مي توان گفت كشور ايران و علي الخصوص مناطق شمالي كشور ظرفيت بالايي براي توليد كيوي داشته مي تواند جايگاه مناسبي را در عرصه توليد و صادرات كيوي در سطح جهاني كسب كند. البته بر كسي پوشيده نيست كه موفقيت در امر صادرات به عواملي از قبيل ديپلماسي بين كشور ها تا حد زيادي بستگي دارد.

در صورت فراهم بودن زير ساختهاي لازم براي صادرات ميوه مي توان گفت كشورمان پتانسيل زيادي براي موفقيت در صادرات ميوه و علي الخصوص كيوي دارد. توجه به عواملي از قبيل بررسي بازارهاي مصرف كننده كيوه، توجه به سلايق اين كشور ها و ارائه بسته بندي با كيفيت و با استانداردهاي جهاني مي تواند موفقيت در صادرات ميوه را براي ايران به دنبال داشته باشد.

شركت ولگا(volga-crops.com) با بيش از 5 سال سابقه در زمينه خريد، سورت، بسته بندى و صادرات ميوه و انواع محصولات كشاورزى خدماتي را كه براي گسترش محصولات غذايي و صادرات به روسيه انجام مي دهد. متخصصان ما طراحي بسته بندي صادراتي محصولات غذايي و سبزيجات نهايت دقت را در نظر گرفته و كليه اقدامات لازم جهت محافظت از محموله هاي بسته بندي ميوه و سبزيجات ، تقويت فروش و تقويت درك ارزش در بين مشتريان خود به كار مي گيرند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 27
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 2
  • بازدید سال : 98
  • بازدید کلی : 9666
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه